برگزاری نشست علمی - تخصصی مدل مثلثی ارتقای کلاس های درس
نشست علمی - تخصصی مدل مثلثی ارتقای کلاس های درس،با سخنرانی دکتر محمود امانی تهرانی و با حضور اساتید پردیس در سالن کنفرانس برگزار گردید .در این نشست دو ساعته به موارد زیر پرداخته شد:
آیا راهی وجود دارد که تمامی دانش آموزان در سیر تحصیلی خود احساس موفقیت کنند؟ چه راهکارهایی برای افزایش انگیزه و رغبت در دانش آموزان نسبت به یادگیری وجود دارد؟ آیا سودای یادگیری لذت بخش قابل تحقق است؟ آیا الگویی کارآمد برای بهبود وضعیت آموزشی فرزندان ما وجود دارد که هم به جنبه کلاسی و یادگیری دسته جمعی و هم به جنبه انفرادی آن بطور همزمان و به صورتی بهم پیوسته و ساختارمند مدد رساند؟
در این ارائه که دارای دو بخش است، تلاش می شود که پاسخی مثبت و دارای قابلیت اجرا به پرسش های بالا داده شود.
در بخش اول، به عنوان مقدمه و تبیین ضرورت موضوع، تصویری که از دانش آموز، معلم، فرآیند یاددهی یادگیری و محیط یادگیری مطلوب در اسناد تحولی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده است، ارائه می شود و با مرور وضع موجود مدارس، لزوم اتخاذ روشهایی عملی و کارآمد برای تحقق این چشم انداز مورد تاکید قرار می گیرد.
در دومین بخش، که بخش اصلی را تشکیل می دهد، یک الگوی سه ضلعی برای بهبود بخشیدن فرایند یاددهی یادگیری در کلاس های درس و ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان پیشنهاد می شود. این الگوی سه وجهی، با نگاهی سیستمی، امکان در کنار هم قرار دادن و توجه هم زمان به دستاوردهای متعدد و متنوع تلاشگران و متخصصان عرصه برنامه ریزی درسی، تکنولوژی آموزشی و پداگوژی -به عنوان علم و هنر یاددهی یادگیری- را فراهم می سازد. در این بخش تلاش می شود که پیرامون هر یک از اضلاع سه گانه، محورها و مشخصه های مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد ارائه گردد و مشخصات فرآیند یادگیری مطلوب به روشنی ترسیم شود. این الگو عرصه گسترده ای برای فعالیت معلم به عنوان عنصر فکور نظام آموزشی و دانش آموز به عنوان یادگیرنده فعال و با انگیزه فراهم می کند.