پردیس نسیبه تهران

دکتر ساکی در اولین همایش هویت معلمی از جنس دکتر شکوهی ؛

افکار استاد دکتر شکوهی موتور محرکه ای برای ایفای مطلوب نقش خطیر معلمی است.

 

 

همایش  هویت معلمی از جنس دکتر شکوهی صبح  دوشنبه 17 آبان در پردیس نسیبه تهران آغاز شد.

این همایش به مدت یک روز در نسییبه تهران برگزار شد و مقالات منتخب همایش توسط اساتید شرکت کننده ارائه گردید.

دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه فرهنگیان در آستانه ی آغاز به کار همایش، ضمن خیر مقدم به حضار  و تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان، انگیزش اصلی برگزاری این همایش را تلاش برای زنده نگه داشتن افکار و اندیشه های استاد شکوهی و ترویج آن به عنوان سرمایه ملی به ویژه درمیان آموزش گران، معلمان و دانشجو معلمان است و تلاش نماییم تا با الگو گیری از روش و منش این استاد گرانقدر و سایر استادان عزیز همچو استاد کاردان، آموزش و پرورش را به سمت تعالی و بهبود سوق دهیم .

به گزارش روابط عمومی پردیس نسیبه تهران؛ همایش تجلیل از مقام استاد دکتر شکوهی پدر تعلیم و تربیت ایران با حضور دکتر مهر محمدی، و معاونین دکتر سبحانی و روسای محترم پردیس های استان تهران، اساتید،  همکاران  و حضور پر شور دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان تهران در تالار دکتر صافی نسیبه تهران کلیک خورد.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: باید نسل جدید معلمان با افکار استاد دکتر شکوهی بیش از بیش آشنا شوند، که این آشنایی به عنوان موتور محرکه برای ایفای نقش خطیر معلمی برای آنان خواهد بود.

 استاد شکوهی همه ی ویژگی های معلمان موفق را یکجا در خودشان داشتند و بزرگترین خدمت ایشان به جامعه ایرانی این بود که تعلیم وتربیت را به عنوان یک معلم در جامعه ایرانی مطرح کردند.

ساکی با بیان اینکه این چهره ماندگار تعلیم و تربیت ایران، بادلی پر دردمندانه کج فهمی های جامعه از تعلیم و تربیت را فریاد می کشد و امید می دهد که با تعلیم و تربیت مناسب، می توان جهان را بهتر شناخت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دکتر شکوهی از روشهای آموزشی نامناسب در مدارس گلایه و شکوه داشتند و در یکی از سخنرانی هایشان بیان کردند : معلمان تدریسشان بسیار حافظه حافظه محوری است و بچه ها مطالبی را  که فرا گرفته اند در محیط واقعی نمی توانند آن را به کار گیرند و دانش آموزان در کلاس به درک و خلاقیت نمی رسند و امید داشتند، دانش آموزان از تعلیم و تربیت بهتری برخوردار باشند.

همچنین استاد که خود برخاسته از قشر محروم جامعه بودند در مراسم تجلیل خود در انجمن مفاخر فرهنگی ایران سال 85 به تعلیم وتربیت محرومان تأکید بسیار داشتند و کوشش می کردند با عنایات خود مجموعه حاضر را به تعلیم و تربیت محرومان جلب نمایند و تـأکید زیادی برنقش خانواده داشته ومعتقد بودند، خانواده اساس تعلیم و تربیت است که  با خانواده خوب میتوان تعلیم و تربیت خوبی را در دست داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به معلمان و خادمان تعلیم و تربیت در جامعه خود کم توجه باشیم  ابراز  امیدواری کرد که برگزاری همایش های از این دست، منجر به استفاده هرچه بیشتر از این سرمایه ها گردد.

ایشان افزودند خوشبختانه جمعی از پیشکسوتان تعلیمو تربیت در پی تأسیس انجمن مفاخر تعلیم و تربیت ایران هستند که در این صورت می توان به طور نظامند از این سرمایه ها حفاظت کرد.

همچنین ایشان از طراحی جایزه تربیت معلم استاد شکوهی توسط دانشگاه فرهنگیان همزمان با این همایش خبر دادند. که طی آن قرار است با کسب مجوزهای قانونی، هر ساله در ورز تولد استاد در 4 تیر ماه از کسانی که در حوزه ترجمه، تألیف، پژوهش و رساله های دکتری در تربیت معلم آثار درخشانی داشته باشند تجلیل به عمل آید.

دکتر ساکی در خاتمه از تمامی حضار و اساتید و مسئولان و مجری این همایش سرکار خانم دکتر باغستانی به عنوان میزبان همایش تجلیل و تشکر نمودند.

شایان ذکر است که متن پیام دکتر حداد عادل یه همایش دکتر شکوهی، که به دلیل حضور در کلاس درس نتوانسته بودند در همایش حضور یابند  توسط دکتر ساکی قرائت شد.