وظایف حراست
وظایف حراست
اداره حراست به منظور حفظ اصول و تعمیق ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد نظم و انسجام در اداره تشکیلات سازمانی دانشگاه فعالیت می کند تا ضمن ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب هرگونه انحراف و تخلفی را درامور اجرایی کشف نماید و گزارش ها و رهنمودهای لازم را در این زمینه به مراجع ذیصلاح ارسال میدارد.
شرح وظایف این اداره به صورت زیر است:
- حفاظت از اطلاعات اسناد کارکنان و اماکن ومحیطهای تحت پوشش به منظور جلوگیری از هرگونه تهدید و خطرات احتمالی
- تدوین دستورالعملهای حفاظتی جهت حفظ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده و نظارت بر حسن اجرای آن
- ارائه مشاوره امنیتی و خدمات اطلاعاتی به بالاترین مقام اجرایی دانشگاه
- تهیه شناسنامه محیطی به روز نمودن و جمع بندی اخبار و تهیه بولتن
- پیش بینی و پیشگیری از تحرکات غیرقانونی در محیط تحت پوشش
- ارائه پاسخ به سازمان های ذیصلاح در خصوص استعلامهای افراد
- طبقه بندی حفاظتی اماکن و تاسیسات تحت پوشش دانشگاه با هماهنگی مراجع ذیربط
- تهیه طرح های حفاظتی و صدور دستورالعمل های لازم و نظارت بر اجرای آنها در زمینه های حفاظتی تاسیسات
- صدور کارت شناسایی و مجوز تردد و رعایت تدابیر لازم به منظور پیشگیری از هر نوع سوء استفاده و جعل
- ایجاد دبیرخانه و بایگانی محرمانه به منظور دریافت ثبت و صور کلیه نامه های طبقه بندی شده واحد ذیربط کشف رمز فکس و نمابر
- انجام سایر امور در حدود وظایف محول شده