پردیس نسیبه تهران

دکتر علیگو در مراسم آغازین رویداد های جشنواره حامد:

توجه به بسترها و ویژگی های موثر مخاطبان در تولید محتوای الکترونیکی آموزش

 

 

 

مراسم آغازین سلسله رویدادهای جشنواره تولید محتوای الکترونیکی "حامد" در حمایت از مبتکران معلمان و دانشجویان یکشنبه 15 اسفند با حضور دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، دکتر نیری رئیس ستاد فناوری نرم و هویت ساز و دکتر علیگو قائم مقام سازمان دانش آموزی و در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت تمام فعالان در حوزه آموزش در پردیس نسیبه تهران آغاز بکار کرد.
در این برنامه  دکتر علیگو قائم مقام سازمان دانش آموزی با اشاره به نکات قابل توجه در فضای دانشجویی و دانش آموزی و موثر در  تولید محتوای الکترونیکی آموزش گفت: باید در این نکته تامل کرد چه محتوایی را برای چه کسی و در کدام شبکه آموزشی تولید می کنیم.
وی با تاکید بر لزوم پرداختن به پرسش هایی از قبیل چه افرادی از چه تکنولوژی قرار است استفاده کند؟ چه فردی نوآوری می کند و چه کسی قرار است به عنوان یاد دهنده این موضوع باشد؟ خاطر نشان کرد: برای تولید محتوا باید دانست که موضوع مورد علاقه معلم به عنوان یاد دهنده با دانش آموز در محتوای آموزشی چیست؟ و آیا تفاوت هایی دارد؟
دکتر علیگو با بیان اینکه چه میزان شما به عنوان تولید کننده محتوا از الگوی ذهنی مخاطبان نسل آینده خود مطلع هستید افزود: برای کسب موفقیت باید مخاطبان و بستری که در آن این اتفاق میافتد را شناسایی کرد و شناخت.
وی با اشاره بر توانمندی 15 هزار دانش آموز در جشنواره سالانه خوارزمی  تصریح کرد: از این میزان تنها نیمی در قالب پژوهش سراها، کانون ها و سازمان دانش آموزی قابل بهره برداری است و جذب می شوند.
قائم مقام سازمان دانش آموزی در ادامه اظهار کرد: اگر رویدادهای شما در دل سازمان دانش آموزی برگزار شود می توانید از این 15 هزار دانش آموز استفاده کنید.
وی با اشاره بر اهمیت حضور معلمان به عنوان مربی و دانش آموزان به عنوان نوآور در یک گروه بر عجین شدن امر تربیت در تمام حوزه های آموزشی تاکید کرد و افزود: بر این اساس به تکنولوژی نمی توان تنها به عنوان ابزار توجه کرد و پرورش را با آن باید عجین کرد.
دکتر علیگو با بیان اینکه اگر معلمان رفتار در مدرسه و تدریس را جدا از رفتار شخصی خود بدانند "سم" است تصریح کرد: امر تربیت از مسئله پرورش جدا است از تربیت مربی و از پرورش معلم بوجود می آید.
وی با اشاره بر توانایی استفاده نسل امروز از تکنولوژی گفت: سواد نسل آینده به مقتضی زمان در استفاده از تکنولوژی است پس بهتر است تا با هوشمندی نسبت به آینده در استفاده از تکنولوژی حرکت کنیم.
قائم مقام سازمان دانش آموزی در پایان ابراز امیدواری کرد: این جلسات تا تکمیل پازل ذهنی دانشجویان به فراخور آنچه مدنظرشان است ادامه یابد و انتظار داریم تعدد این پازل ها به قدری باشد که دانش اموز با هر سلیقه ای از آنها بتواند انتخاب کند.