فراخوان و شیوه نامه پذیرش مقاله برای نشریات الکترونیکی سه گانه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
بسمه تعالی
فراخوان و شیوه نامه پذیرش مقاله برای نشریات الکترونیکی سه گانه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
مقدمه
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بمنظور فراهم آوردن زمینه مناسب تربرای توسعه پژوهش ، تولید علم و تفکر وژرف اندیشی در
باره رسالت تربیتی و تخصصی دانشجو معلمان ، با همکاری تعدادی ازپردیس های دانشگاه اقدام به انتشارسه فصلنامه به نامهای
1 )پویش در آموزش علوم انسانی ، 2) پویش در آموزش علوم پایه ،3 ) پویش در علوم تربیتی و مشاوره می نماید . از عالقه مندان
دعوت می شود مقاالت خود را بر اساس محورها و شرایط پذیرش برای بررسی و انتشار به آدرس سامانه های هریک از مجالت
مذکور ارسال نمایند .
مخاطبان و دامنه پذیرش مقاالت :
مجالت پویش در راستای نیاز های تربیتی وعلمی – تخصصی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان منتشر می شود بنابر این همه
افرادی که دارای دستاوردهای علمی – تخصصی و تجربیات مفید برای دانشجو معلمان می باشند )استادان ، معلمان ، دانشجو
معلمان و سایر عالقه مندان( می توانند مطالب خود را در این فصلنامه ها منتشر نمایند .
محورهای مقاله ها و مطالب ارسالی :
1 ) روایت ها و تجربه های تربیتی ، آموزشی معلمان از کالس درس و حضور در مدرسه ،
2 ) نوشته های حاصل از دستاوردهای علمی – پژوهشی مرتبط با رشته های تخصصی دانشجو معلمان )مباحث و موضوعات مرتبط
با رشته های تخصصی دانشجویان(،
3 )کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست دیدگاههای مقام معظم رهبری در باره معلم ، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان ،
4 ) نوشته های معلمان و استادان پیشکسوت در باره رسالت حرفه ای معلمان و چگونگی نیل به آن،
5 ) گزارش های مرتبط با نشست های علمی تربیت معلم،
6 ) نقد برنامه های درسی دانشگاه و مدارس،
7 ) دستاوردهای حاصل از فعالیتهای کارورزی ، درس پژوهی و پروژه های پایانی،
8) تازه ها و گزارشهای روز آمد از تجربیات بومی و جهانی در عرصه آموزش و پرورش بویژه تربیت معلم در ایران و جهان.
9 ) معرفی کتابها ی علمی آموزشی مرتبط با موضوع تخصصی مجله ،
11 )نوآوری های علمی- پژوهشی و آموزشی در رشته های تخصصی،
11 )کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست مضامین اسناد باال دستی در باره معلم ، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان ،
12 )کندوکاو و تحلیل در مورد شایستگی ها ی مورد نیاز معلمان ،
13 ) تجربه زیسته زندگی دانشجویی در دانشگاه ،
14 ) گفتگو با استادان و معلمان پیش کسوت ،
شرایط پذیرش
1 ) مقالههای ارسالی باید مرتبط با زمینهی تخصصی نشریه و دارای جنبه آموزشی یا پژوهشی و حاصل کار پژوهشی و یا مطالعات
نویسنده یا نویسندگان باشد.
2 ) مقاله نباید قبال در مجله دیگری به چاپ رسیده و یا اینکه برای درج در مجله دیگر ارسال شده باشد.
3 ) مقالههای ترجمه شده از زبانهای دیگر به شرط ارتباط و داشتن نوآوری پذیرش می شوند .
4 )مقاله باید در ارجاع به منابع و فهرست نویسی منابع از الگوی )Association Psychological American )APA استفاده
نمایند .
5 ) مقاله باید با رعایت اصول و معیارهای اخالق علمی و پژوهشی تدوین شده باشد .
6 ) مسئولیت صحت و سقم مطالب مقاله به لحاظ علمی و حقوقی و مسئولیت آراء و نظرات ارائه شده به عهده نویسندهی مسئول
مکاتبات است و چاپ مقاله به معنی تأیید تمام مطالب آن نیست.
7 )کلیه صفحات مقاله از جمله صفحاتی که دارای شکل/ جدول/ تصویر میباشند، دارای قطع یکسان و شماره صفحه باشد و
حداکثر حجم مقالهها همراه با جدولها و نمودارها نباید از 8 صفحه A( 2511 کلمه( بیشتر باشد .
8 ) مقاله ها منحصراً از طریق پایگاه نشریه دریافت میشود و به مقالههای ارسال شده از طریق نامه یا پست الکترونیک نشریه
ترتیب اثر داده نخواهد شد .
9 ) مقاله های ارسالی باید دارای بخشهای زیر باشد:
شناسه مقاله
- نام و نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان به ترتیب میزان سهم و مرتبه علمی و محل اشتغال یا تحصیل نویسنده/ نویسندگان ،
- نشانی کامل نویسنده مسئول مکاتبات به فارسی و انگلیسی )شامل نشانی پستی- شماره تلفن ثابت، همراه، دورنگار و
نشانی الکترونیکی(
صفحه اول : عنوان مقاله که در وسط صفحه اول نوشته میشود باید خالصه و گویا بوده و بیانگر موضوع تحقیق باشد و
از 21 کلمه تجاوز نکند.
- چکیده فارسی: شامل شرح مختصر و جامعی از محتوای مقاله با تأکید بر طرح مسأله ،هدفها، روشها و نتیجهگیری است.
چکیده در یک پاراگراف و حداکثر در 211 کلمه تنظیم شود. این بخش از مقاله در عین اختصار باید گویای کار و برجستهترین
نکات مقاله باشد.
- کلید واژگان فارسی : )3 تا7واژه( واژههای کلیدی به نحوی تعیین گردند که بتوان از آنها جهت تهیه فهرست موضوعی استفاده
نمود.
مقدمه : در برگیرنده مطالبی اساسی در خصوص بنیادهای نظری )و عملی( موضوع مقاله ، ضرورت و اهمیت آن برای
معلمان ، تربیت معلم و دانشجو معلمان و چگونگی سازماندهی آن در کل مقاله است .
بحث ، در برگیرنده نکات و مباحث اصلی مقاله می باشد .
جمع بندی و نتیجه گیری : شامل طرح نکات مهم تجارب ، دیدگاهها و دستاوردها ، مقایسه احتمالی آن با یافتههای
دیگر پژوهشگران و سرانجام ارایه پیشنهادات برای بهره گیری از نتایج مطرح شده می باشد .
تبصره : مقاالت خارج از این چارچوب به شرط نوآوری و بیان نکات ویژه برای دانشجو معلمان نیز قابل بررسی و در صورت تصویب
چاپ میشوند.
تبصره : ارایه تصویر ، جدول ، اشکال و نمودارها در متن مقاالت بالمانع می باشد .
آدرس اینترنتی فصلنامه های پویش:
http://basicscience.cfu.ac.ir/ : پایه علوم آموزش در پویش( 1
http://humanities.cfu.ac.ir/ انسانی علوم آموزش در پویش( 2
3 )پویش در علوم تربیتی و مشاوره : /ir.ac.cfu.educationscience://http