پردیس نسیبه تهران

فراخوان و شیوه نامه پذیرش مقاله برای نشریات الکترونیکی سه گانه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

بسمه تعالی

فراخوان و شیوه نامه پذیرش مقاله برای نشریات الکترونیکی سه گانه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

 

 

مقدمه

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بمنظور فراهم آوردن زمینه مناسب تربرای توسعه پژوهش ، تولید علم و تفکر وژرف اندیشی در

باره رسالت تربیتی و تخصصی دانشجو معلمان ، با همکاری تعدادی ازپردیس های دانشگاه اقدام به انتشارسه فصلنامه به نامهای

1 )پویش در آموزش علوم انسانی ، 2) پویش در آموزش علوم پایه ،3 ) پویش در علوم تربیتی و مشاوره می نماید . از عالقه مندان

دعوت می شود مقاالت خود را بر اساس محورها و شرایط پذیرش برای بررسی و انتشار به آدرس سامانه های هریک از مجالت

مذکور ارسال نمایند .

مخاطبان و دامنه پذیرش مقاالت :

مجالت پویش در راستای نیاز های تربیتی وعلمی – تخصصی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان منتشر می شود بنابر این همه

افرادی که دارای دستاوردهای علمی – تخصصی و تجربیات مفید برای دانشجو معلمان می باشند )استادان ، معلمان ، دانشجو

معلمان و سایر عالقه مندان( می توانند مطالب خود را در این فصلنامه ها منتشر نمایند .

محورهای مقاله ها و مطالب ارسالی :

1 ) روایت ها و تجربه های تربیتی ، آموزشی معلمان از کالس درس و حضور در مدرسه ،

2 ) نوشته های حاصل از دستاوردهای علمی – پژوهشی مرتبط با رشته های تخصصی دانشجو معلمان )مباحث و موضوعات مرتبط

با رشته های تخصصی دانشجویان(،

3 )کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست دیدگاههای مقام معظم رهبری در باره معلم ، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان ،

4 ) نوشته های معلمان و استادان پیشکسوت در باره رسالت حرفه ای معلمان و چگونگی نیل به آن،

5 ) گزارش های مرتبط با نشست های علمی تربیت معلم،

6 ) نقد برنامه های درسی دانشگاه و مدارس،

7 ) دستاوردهای حاصل از فعالیتهای کارورزی ، درس پژوهی و پروژه های پایانی،

8) تازه ها و گزارشهای روز آمد از تجربیات بومی و جهانی در عرصه آموزش و پرورش بویژه تربیت معلم در ایران و جهان.

9 ) معرفی کتابها ی علمی آموزشی مرتبط با موضوع تخصصی مجله ،

11 )نوآوری های علمی- پژوهشی و آموزشی در رشته های تخصصی،

11 )کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست مضامین اسناد باال دستی در باره معلم ، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان ،

12 )کندوکاو و تحلیل در مورد شایستگی ها ی مورد نیاز معلمان ،

13 ) تجربه زیسته زندگی دانشجویی در دانشگاه ،

14 ) گفتگو با استادان و معلمان پیش کسوت ،

شرایط پذیرش

1 ) مقالههای ارسالی باید مرتبط با زمینهی تخصصی نشریه و دارای جنبه آموزشی یا پژوهشی و حاصل کار پژوهشی و یا مطالعات

نویسنده یا نویسندگان باشد.

2 ) مقاله نباید قبال در مجله دیگری به چاپ رسیده و یا اینکه برای درج در مجله دیگر ارسال شده باشد.

3 ) مقالههای ترجمه شده از زبانهای دیگر به شرط ارتباط و داشتن نوآوری پذیرش می شوند .

4 )مقاله باید در ارجاع به منابع و فهرست نویسی منابع از الگوی )Association Psychological American )APA استفاده

نمایند .

5 ) مقاله باید با رعایت اصول و معیارهای اخالق علمی و پژوهشی تدوین شده باشد .

6 ) مسئولیت صحت و سقم مطالب مقاله به لحاظ علمی و حقوقی و مسئولیت آراء و نظرات ارائه شده به عهده نویسندهی مسئول

مکاتبات است و چاپ مقاله به معنی تأیید تمام مطالب آن نیست.

7 )کلیه صفحات مقاله از جمله صفحاتی که دارای شکل/ جدول/ تصویر میباشند، دارای قطع یکسان و شماره صفحه باشد و

حداکثر حجم مقالهها همراه با جدولها و نمودارها نباید از 8 صفحه A( 2511 کلمه( بیشتر باشد .

8 ) مقاله ها منحصراً از طریق پایگاه نشریه دریافت میشود و به مقالههای ارسال شده از طریق نامه یا پست الکترونیک نشریه

ترتیب اثر داده نخواهد شد .

9 ) مقاله های ارسالی باید دارای بخشهای زیر باشد:

شناسه مقاله

- نام و نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان به ترتیب میزان سهم و مرتبه علمی و محل اشتغال یا تحصیل نویسنده/ نویسندگان ،

- نشانی کامل نویسنده مسئول مکاتبات به فارسی و انگلیسی )شامل نشانی پستی- شماره تلفن ثابت، همراه، دورنگار و

نشانی الکترونیکی(

صفحه اول : عنوان مقاله که در وسط صفحه اول نوشته میشود باید خالصه و گویا بوده و بیانگر موضوع تحقیق باشد و

از 21 کلمه تجاوز نکند.

- چکیده فارسی: شامل شرح مختصر و جامعی از محتوای مقاله با تأکید بر طرح مسأله ،هدفها، روشها و نتیجهگیری است.

چکیده در یک پاراگراف و حداکثر در 211 کلمه تنظیم شود. این بخش از مقاله در عین اختصار باید گویای کار و برجستهترین

نکات مقاله باشد.

- کلید واژگان فارسی : )3 تا7واژه( واژههای کلیدی به نحوی تعیین گردند که بتوان از آنها جهت تهیه فهرست موضوعی استفاده

نمود.

مقدمه : در برگیرنده مطالبی اساسی در خصوص بنیادهای نظری )و عملی( موضوع مقاله ، ضرورت و اهمیت آن برای

معلمان ، تربیت معلم و دانشجو معلمان و چگونگی سازماندهی آن در کل مقاله است .

بحث ، در برگیرنده نکات و مباحث اصلی مقاله می باشد .

جمع بندی و نتیجه گیری : شامل طرح نکات مهم تجارب ، دیدگاهها و دستاوردها ، مقایسه احتمالی آن با یافتههای

دیگر پژوهشگران و سرانجام ارایه پیشنهادات برای بهره گیری از نتایج مطرح شده می باشد .

تبصره : مقاالت خارج از این چارچوب به شرط نوآوری و بیان نکات ویژه برای دانشجو معلمان نیز قابل بررسی و در صورت تصویب

چاپ میشوند.

تبصره : ارایه تصویر ، جدول ، اشکال و نمودارها در متن مقاالت بالمانع می باشد .

آدرس اینترنتی فصلنامه های پویش:

http://basicscience.cfu.ac.ir/ : پایه علوم آموزش در پویش( 1

http://humanities.cfu.ac.ir/ انسانی علوم آموزش در پویش( 2

3 )پویش در علوم تربیتی و مشاوره : /ir.ac.cfu.educationscience://http