فرهادی نیا سرپرست معاونت هماهنگی، امور استان ها و روابط عمومی دانشگاه های فرهنگیان کشور:
روابط عمومی باید به نیروی محرک سازمان تبدیل شود
سرپرست معاونت هماهنگی، امور استان ها و روابط عمومی کشور گفت: تلاش داریم با برگزاری کارگروه ها و کلاس های تخصصی در این دوره سطح دانش و مهارت را در روابط عمومی های سطح کشور ارتقاء بخشیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی نسیبه به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی محمدرضا فرهادی نیا در نخستین دوره دانش افزایی کارشناسان روابط عمومی دانشگاه های فرهنگیان کشور گفت: روابط عمومی ها در زمره پیشاهنگان بی توقع و پرتاثیر عرصه خطیر خبر رسانی قرار دارند.
وی ادامه داد: روابط عمومی به عنوان هنر هشتم شناخته می شود به این معنا که از هفت هنر مختلف باید بهره گرفت تا پیام مرود نظر را به مخاطب رساند.
فرهادی نیا با تصریح این موضوع که متاسفانه در روابط عمومی از عدم وجود درک مشترک رنج می بریم افزود: رسیدن به درک مشترک همان نقطه ثقلی است که در تعریف عملکردی نیازمند آن هستیم.
این مقام مسئول با بیان این که یک روابط عمومی مطلوب و پویا اصول و مبانی خبر را در ارائه اخبار مدنظر قرار می دهد اظهار کرد: نحوه بارگذاری اخبار و موقعیت شناسی از جمله سیاست هایی است که باید در ارائه اخبار در روابط عمومی ها مورد توجه قرار بگیرد.
وی یکی از دلایل اصلی برگزاری دوره دانش افزایی کارشناسان روابط عمومی دانشگاه های فرهنگیان کشور را رسیدن به درک و فهم مشترک خواند و اظهار داشت:روابط عمومی می تواند ارتباط عظیمی با اظلاع سازمان داشته باشد و یک روابط عمومی موفق با تمام اجزاء سازمان ارتباط کارآمد و موثر برقرار می کند.
فرهادی نیا با تاکید بر این که روابط عمومی را باید به نیروی محرک سازمان تبدیل کرد اذعان کرد: کارشناسان روابط عمومی دانشگاه های فرهنگیان کشور ظرفیت های پراکنده ای در کشور هستند که با برگزاری این چنین دوره ها سعی در شناخت بهتر و افزایش دانش و قابلیت های آنها داریم.
وی ضمن اشاره به این که اطلاع رسانی از طریق نشریات مکتوب و غیر مکتوب و رسانه های دیداری در دستورکار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد خاطر نشان ساخت: تلاش داریم با برگزاری کارگروه ها و کلاس های تخصصی در این دوره سطح دانش و مهارت را در روابط عمومی های سطح کشور ارتقاء بخشیم.
لازم به ذکر است در این دوره سه روزه دانش افزایی سه نوبت کلاس تخصصی خبرنویسی، عکاسی خبری و روابط عمومی الکترونیک برگزار می شود.