با حضور معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه برگزار شد:
بررسی و تبیین شیوه نامه ارزیابی و انتخاب کارمند نمونه در دانشگاه فرهنگیان
دکتر کیانی معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه همچنین ضمن قدردانی از اهتمام و تلاش های اعضاء ستاد برای اجرایی سازی طرح اتخاب کارمند نمونه در سال گذشته و با اشاره به تصویب هیئت رئیسه در تصویب تجلیل از برگزیدگان در سال 95 با عنوان کارمند شایسته تقدیر، گفت: با بررسی آسیب های موجود و رسیدگی به ضعف های این طرح در سال گذشته، امسال این طرح را با تغییراتی اصلاحی نسبت به سال 95 پیش خواهیم برد.
وی با بیان اینکه اجرایی کردن طرح کارمند نمونه، موجب درگیر شدن نیرو های بسیاری در صف و ستاد دانشگاه شده است، خاطر نشان کرد: اگر این تلاش ها منجر به افزایش بهره وری، ایجاد فرهنگ کار بهتر و بیشتر و مستند سازی واقعی از فعالیت ها در سازمان نشود، نه تنها بی فایده است بلکه می تواند نتیجه عکس بدهد.
دکتر کیانی با تاکید بر دقت و توجه در ارزیابی ادراکی و عملکردی از سوی مدیران بلافصل و بررسی مستندات، افزود: کارمند منتخب باید از دید وجدان عمومی هم منتخب باشد و اگر اینگونه نشود، اعتماد به این فرایند از میان می رود و نمی توان انتظار نتیجه مطلوبی از این طرح داشت.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امسال معرفی کارمند نمونه به هفته دولت نزدیک شود و این کار جمعی در راستای بهره وری دانشگاه منجر به نتیجه مطلوب شود.
در ادامه مراسم دکتر ابراهیمی، مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی و تعالی سازمانی دانشگاه، با اشاره بر الزام پایش، اندازه گیری، تحلیل و ارزیابی داخلی و بازنگری مدیریت در سازمان ها، هدف از اجرای طرح انتخاب کارمند نمونه را کاهش اثرات نامطلوب و بهبود عملکرد سیستم مدیریت، تشخیص عدم انطباق ها و اقدامات اصلاحی به منظور بهبود مداوم برشمرد.
وی با اشاره به طرح تقدیر از کارمندان متعهد به منظور تشویق به کار و تلاش بهتر و اعتلای فرهنگ کار در جامعه اداری، تصریح کرد: بر این اساس انتظار می رود بتوانیم افراد دارای ویژگی های مورد انتظار دستگاه و کارمندانی که در راستای تقویت وجدان کاری و رعایت هرچه بیشتر انضباط اجتماعی و اهداف سازمانی در سطح عالی عمل کردند، مشخص کنیم و در نهایت با استناد به رفتار و عملکرد آنان، به عنوان الگوی سازمانی معرفی کنیم.
در این جلسه ضمن تشریح و بررسی ترکیب اعضای ستاد انتخاب کارمند نمونه در دانشگاه، شمول و سطح انتخاب به فرآیند انتخاب در سطح استان / سازمان و کشوری (دستوالعمل ها، نحوه ارسال، کنترل و بررسی مستندات)، معرفی منتخبین، جوایز و هدایای کارمند منتخب اشاره شد.
همچنین با اشاره به افزایش شاخص های عملکردی در ارزیابی کارکنان به میزان 50 درصد شاخص ها، در این دوره در مقایسه با سال گذشته اعضای ستاد به تبادل نظر پیرامون ارزش گذاری و عینیت، معیار ها و شاخص های عملکردی در حوزه های انضباط اداری، اجتماعی و اقتصادی؛ حسن شهرت، مهارت و تخصص در زمینه های شغلی مربوطه، آثار و تالیفات، خلاقیت و نوآوری و ارتقای بهره وری در حیطه شغلی، تقویت روحیه کارگروهی و توجه به عملکرد کارکنان و افزایش کارایی واحد پرداختند.
پس از گفتگو پیرامون مفاد شیوه نامه، اعضای ستاد مرکزی طرح انتخاب کارمند نمونه و مدیران استان ها موظف شدند، پس از مطالعه شیوه نامه، اصلاحات و پیشنهادات خود را در این خصوص تا پایان هفته به صورت کتبی به دفتر ستاد ارسال کنند.
همچنین مصوب شد کارگروهی تخصصی متشکل از نمایندگانی از حوزه های نظارت و ارزیابی، حراست، منابع انسانی، حقوقی و پژوهش پس از دریافت نظرات و پیشنهادات در خصوص شیوه نامه به اعمال تغییرات و تصویب نهایی شیوه نامه انتخاب کارمند نمونه اقدام کنند.
در این جلسه مقرر شد طی هفته آتی به منظور مشارکت مدیران استان ها و سرپرستان پردیس ها در این طرح نشست توجیهی از طریق ویدئو کنفرانس در راستای تشریح نحوه اجراء و تبیین شاخص های اداراکی و عملکردی و هم اندیشی در این خصوص برگزار شود.